samedi 12 juin 2010

Infrarouge

Sur la scène noire du 104 s'avance l'objet de mes désirs. Sur la scène du 104 se meut la haine viscérale que j'ai du féminin. Sur la scène du 104 s'élève enfin la voix des mots lus.

"Monolithismes", c'est le titre de la performance. A moins que ce ne soit "Monothéismes".

La petite fille fait femme déplace son corps absolu au rythme de la musique liquoreuse et redoutable qui sort de la baleine noire. Elle est sèche et brûlante, elle glace le sang.

Les premiers passages sont déjà connus, tant ils ressemblent à l'écriture de toujours, tant ils recoupent les thèmes de toujours. Et puis, la musique glisse et s'envole, la petite fille et la femme attaquent de façon cinglante cet intellectuel qui gangrène nos pensées de sa stérilité absolue et terne. La petite fille et la femme s'affirment, le roman naît enfin.

C'est évidemment aux Actes Sud.



It all happened on at the 104, on a stage. There it was, the subject of my wildest scholar fantasies: I could finally see the visceral hatred I feel for the feminine moving. It was on a dark stage that arouse the voice of the read words.

I think the performance has something to do with the stillness and uniqueness of Monotheism. Or perhaps was it a monolithic quality that was mentioned. My neighbour laughed when seeing the book on my lap.

The lady girl moves her eternal body to the syrupy and dreadful music a black whale exhales like smoke. She’s electric, she boils, she numbs the audience’s body.

The first texts are known for being of the same fabric as always and dealing with the same themes as always. Suddenly, the music slips and flies, the girl and the lady scathingly denounce the dull sterility of the Intellectual corrupting our brains. The little girl and the lady assert themselves and the novel is born at last.

And it is obviously published by Actes Sud.

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